Scroll down
Kinderen, (pleeg)ouders, advocaten, hulpverleners en andere professionals kunnen contact opnemen met de Kinderrechtenhelpdesk als zij een vraag hebben over kinderrechten. Op de Kinderrechtenhelpdesk werken juristen die gespecialiseerd zijn in (inter)nationale kinderrechten. Zij geven gratis juridisch advies. In iedere zaak bekijken zij om welke kinderrechten het gaat en geven zij, waar mogelijk, advies over welke stappen gezet kunnen worden om ervoor te zorgen dat de rechten van het kind worden nageleefd.
De Kinderrechtenhelpdesk geeft juridisch advies over drie onderwerpen: jeugdrecht, migratie en seksuele uitbuiting. Hieronder vind je per onderwerp voorbeelden van vragen die de Kinderrechtenhelpdesk behandelt.
Als de medewerkers van de Kinderrechtenhelpdesk je niet verder kunnen helpen, leggen zij dit uit en verwijzen ze je door naar een organisatie die dat wel kan. Bekijk de video om te zien hoe we werken!
--- Tekst loopt door onder de video ---
Bekijk de video om te zien hoe we werken!
Heb je een vraag over kinderrechten? Kijk dan eerst of je vraag tussen de veelgestelde vragen staat. Is dit niet zo of wil je meer informatie? Neem dan contact op met de Kinderrechtenhelpdesk.
De Kinderrechtenhelpdesk kun je op drie manieren bereiken:
Je kunt ons bellen op maandag t/m vrijdag, tussen 9 en 17 uur. Bel je op een ander moment of nemen we de telefoon niet op? Laat dan een voicemail bericht achter. Geef daarin in ieder geval je telefoonnummer of e-mailadres door.
Hoe je ook contact met ons opneemt: je hoort van ons binnen drie werkdagen.