Scroll down
Het Cultural Literacies' Value in Europe (CLiViE)-project ontwikkelt een Theory of Change (ToC)-methodologie en een Social Return on Investment (SROI)-raamwerk. Het doel hiervan is om ons begrip te vergroten van de waarde van culturele geletterdheid door Arts Based onderwijs over sociale.
Het CLiViE-project wordt uitgevoerd in vier hoofdfasen:
Het project is ontworpen om te voldoen aan de drie belangrijkste onderzoeksresultaten van het werkprogramma:
Cruciaal is dat we bij het berekenen van de impact van Arts Based onderwijs niet proberen te vertrouwen op wiskundige taal in de beleidsvorming. In plaats daarvan willen we deze kennis integreren in een breder en rijker gesprek over het belang van Arts Based onderwijs voor jongeren in de moderne samenleving. Het CLiViE-project is georganiseerd in acht werkpakketten. Ze worden geleid door verschillende partners en gecoördineerd door de hoofdpartner. De bijdrage van Defence for Children Nederland is gericht op het bevorderen van betekenisvolle jongerenparticipatie in beleidsvorming over kunstonderwijs en culturele geletterdheid.
De Universiteit van Helsinki is de coördinerende organisatie van het CLiViE-project. Defence for Children Nederland is een van de twaalf partnerorganisaties.
De andere partnerorganisaties zijn Univerzita Karlova (Tsjechië), Daugavpils Universitate (Letland), Julian Cochran Foundation (Polen), Kūrybinės jungtys (Litouwen), Rigas Stradina Universitate (Letland), Szkola Glowna Handlowa w Warszawie (Polen), Sinfonia Varsovia (Polen), Technische Universitaet Muenchen (Duitsland), Università degli Studi di Milano – Bicocca (Italië),Vytautas Magnus University (Litouwen) en Helsingen Nuorten Miesten Kristillen Yhdistys (Finland).
Het CLiViE-project ontvangt financiering van de Horizon Europe Research and Innovation Programme van de Europese Unie.