Scroll down

Alternate Text

Gedragsregels Kinderrechtenhelpdesk

Vanuit de Kinderrechtenhelpdesk staan we eenieder te woord over kinderrechten. U kunt van helpdeskmedewerkers verwachten dat zij beschikken over juridische deskundigheid op het gebied van kinderrechten. De helpdeskmedewerkers zijn integer en handelen volgens algemene sociale en ethische normen en waarden. De informatie die u geeft wordt vertrouwelijk behandeld. De helpdeskmedewerkers luisteren en adviseren vanuit het belang van het kind en zijn daarbij niet vooringenomen.

Bij het voeren van telefonische gesprekken of mailuitwisseling gaan we uit van de volgende gespreksregels. We laten elkaar uitpraten en gaan op een respectvolle manier met elkaar om. Wanneer er sprake is van: vloeken, beledigen, (seksuele) intimidatie, discriminatie, chantage of schreeuwen, zullen we diegene daarop eerst aanspreken. Als dit zich herhaalt, kan de helpdeskmedewerker beslissen om de zaak te beëindigen. 

Wanneer er sprake is van (strafrechtelijke) gedragingen waarvoor een wettelijke meldplicht of meldrecht bestaat, is Defence for Children gehouden daarnaar te handelen.

 

 

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Door gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met ons beleid. Privacy verklaring
Ja
Nee