Scroll down

Alternate Text
News banner

ROC Mondriaan wint landelijke ECPAT-AccorHotels finale

Op 9 maart vond de finale plaats van de jaarlijkse wedstrijd dat werd georganiseerd door Defence for Children-ECPAT in samenwerking met AccorHotels. De opdracht was een gadget te bedenken met een passende slogan voor het personeel van een aantal AccorHotels met als doel dat zij herinnerd worden aan de bescherming van kinderen tegen seksuele uitbuiting. Leerlingen van ROC Mondriaan uit Den Haag winnen de wedstrijd met het idee van een pashouder die achterop een smartphone geplakt kan worden voor pasjes of keycards, met als slogan voor op de pashouder: ‘Keep close what you don't want to lose!’
 
Ruim 500 leerlingen van acht MBO toerismescholen deden dit jaar mee aan de landelijke competitie. Alle leerlingen kregen eerst een gastles van Defence for Children-ECPAT, waarna ze in groepjes van drie tot vijf leerlingen aan de opdracht werkten. De winnaar van de school gaat naar de finale in Novotel City Amsterdam, waar een jury het winnende idee kiest. De jury let onder andere op originaliteit, duurzaamheid en de oplage van het gekozen product met een budget van 1.800 euro. Dit bedrag werd gesponsord door AccorHotels in het kader van het duurzaamheidsprogramma Planet21 WATCH (We Act Together for Children).

Veel goede ideeën


Het Astrum college uit Velp kwam met een cameralens voor de mobiele telefoon met als slogan ‘Change your Focus’. Het Scalda College uit Zeeland had het idee voor een Coffee to go beker met de slogan ‘Going with a good intention’. Het Dulon uit Ede kwam met een zelfklevend memoblok in de vorm van: ‘Speak out Loud!’ Het Leeuwenborgh uit Maastricht had een ludiek idee: alle gasten voorafgaand aan toegang tot internet in het hotel een enquête over kindersekstoerisme laten invullen voor meer bewustwording. De Noorderpoort kwam met een handreinigingsgel met als slogan ‘A better world starts by cleaning yourself’. ROC Utrecht met een sleutelhanger met een fluitje met daarop ‘Just don't do it!’ De Gilde opleidingen uit Venlo spelen in op de Virtual Reality trend met een kartonnen Virtual Reality bril met daarop ‘See it, alarm it, end it’.

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Campagne Don’t Look Away 24: meld kindermisbruik ook op reis

De zomervakantie is begonnen, de toerismesector draait op volle toeren. Mensen staan er niet bij stil, maar ook op toeri…


Lees meer

Telegraaf maakt reportage over trainingen seksuele uitbuiting in hotels

Veel mensen weten niet dat er in Nederland jaarlijks zo'n 6000 mensen het slachtoffer worden van seksuele uitbuiting in …


Lees meer

Conferentie due diligence in de toerismesector

Op 24 mei 2024 kwamen diverse reisorganisaties samen voor een conferentie over due diligence (gepaste zorgvuldigheid) in…


Lees meer
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Door gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met ons beleid. Privacy verklaring
Ja
Nee