Scroll down

Alternate Text
News banner

ROC Mondriaan wint de jaarlijkse ECPAT-wedstrijd

Op vrijdag 27 maart 2015 won ROC Mondriaan, de School voor Toerisme en Recreatie, de jaarlijkse wedstrijd dat werd georganiseerd door ECPAT in samenwerking met ACCOR. De opdracht was om een gadget te bedenken met een passende slogan dat in hotels van ACCOR kan worden uitgedeeld. ROC Mondriaan won met het idee van een schoenlepel in de vorm van een voet met de slogan: Put your foot down against child sex tourism: www.reportchildsextourism.eu.

Budget van 1.800 euro

Ongeveer tweehonderd leerlingen van middelbare toerismeopleidingen uit het hele land ontvingen een gastles van ECPAT en bedachten in groepjes campagnemateriaal om kindersekstoerisme onder de aandacht van reizigers te brengen. Het groepje met het beste idee werd door de school afgevaardigd naar de landelijke finale. De schoolwinnaars presenteerden in Novotel Amsterdam City hun plan aan de jury, bestaande uit ACCOR en ECPAT. De jury beoordeelde de plannen aan de hand van originaliteit, uitvoerbaarheid op korte termijn, bereik onder reizigers, duurzaamheid en realiseerbaarheid binnen een budget van 1.800 euro.

Leerlingen maakten het de jury moeilijk

Het Scalda College uit Middelburg had desinfecterende gel met de slogan "Keep your hands of things you are not allowed to, keep your hands clean." MBO Utrecht had ook een handreinigingsgel bedacht, maar met de slogan "Clean hands, clean conscience." ROCA12 uit Ede kwamen met het idee van een paspoorthouder vergezeld met de slogan "Keep everyone's identity safe." Deltion College uit Zwolle hadden een 'cagespel' bij zich wat de gevangenschap van minderjarigen in de prostitutie verbeelde. Zij hadden de originele slogan bedacht: "Let's play ACCORding to ECPAT." Leerlingen van het Noorderpoort College uit Groningen hadden een USB-stick laten ontwerpen in de vorm van een koffer en Leeuwenborgh Opleidingen had een reisklokje met de slogan 'It's time to stop the crime." De leerlingen hielden goede presentaties en maakten het de jury erg moeilijk om een winnaar te kiezen!

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Campagne Don’t Look Away 24: meld kindermisbruik ook op reis

De zomervakantie is begonnen, de toerismesector draait op volle toeren. Mensen staan er niet bij stil, maar ook op toeri…


Lees meer

Telegraaf maakt reportage over trainingen seksuele uitbuiting in hotels

Veel mensen weten niet dat er in Nederland jaarlijks zo'n 6000 mensen het slachtoffer worden van seksuele uitbuiting in …


Lees meer

Conferentie due diligence in de toerismesector

Op 24 mei 2024 kwamen diverse reisorganisaties samen voor een conferentie over due diligence (gepaste zorgvuldigheid) in…


Lees meer
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Door gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met ons beleid. Privacy verklaring
Ja
Nee